Kaip gerai išsimiegoti? 4 gero miego paslaptys

geras_miegas

Gyvename ne pačiu ramiausiu laikotarpiu. Anksti keltis ir vėlai gultis yra kone kiekvieno iš mūsų gyvenimo norma. Besaikis atsidavimas darbe, gausybė buities ir kitų reikalų, nesibaigiantys vakarėliai, šventės ir kitokie renginiai priveda prie to, kad žmogus nebegali išsimiegoti net savaitgaliais.

Kai trūksta poilsio, tuoj pat atsiranda maišeliai ir tamsūs ratilai po akimis, ima greičiau senti oda, silpsta imunitetas. Be to, nereguliarus dienos režimas gali sukelti rimtų nervinių negalavimų: agresijos priepuolių, nepagrįstą baimę ir nerimą, depresiją. Visa tai gali nutikti kiekvienam iš mūsų, jei ir toliau mažai miegosime. Taigi

#1 gero miego paslaptis: Fizinė veikla

Fizinė veikla ar paprasta mankšta rytais – labai svarbi gero miego sudedamoji dalis. Ir ne dėl to, kad greičiau pavargsite per dieną. O visiškai priešingai – netgi trumpa 10 minučių trukmės mankšta suteiks organizmui energijos visai artėjančiai dienai.

Teisingos treniruotės metu normalizuojama medžiagų apykaita, tai leidžia žmogui išlikti aktyviam būdravimo metu ir miegas nakties metu tampa gilesnis. Kuo greičiau ateina taip vadinama greito miego fazė (kai žmogus kietai užmiega), tuo žvaliau jis jaučiasi ryte nubusdamas.

#2 paslaptis: Miego valandos

Kiekvienas žmogus turi savo laiko limitą, per kurį visiškai pabunda. Kad atsakytume į klausimą “kaip gerai išsimiegoti?“, reikia maždaug žinoti optimalų savo miego laiką. Tam reikia atkreipti dėmesį į tai, kiek laiko papratai miegate savaitgalio naktį, kai ryte nereikia skubėti į darbą ar dar kur nors. Todėl priklausomai nuo miego laiko savaitgaliais visai nesudėtinga susitvarkyti savo dienotvarkę ir apskaičiuoti, kada reikia eiti miegoti, kad pakankamai pailsėtumėte.

Be to, mokslininkai įrodė, kad žmogus geriausiai išsimiega, jei jo miego trukmė valandomis be liekanos dalijasi iš 1,5. Kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų, bet po 7,5 valandų miego žmogus jausis geriau ir žvaliau nei po 8 valandų miego.

Ir dar vienas aspektas, susijęs su valandomis. Atsisakykite elektroninio laikrodžio su apšvietimu. Kai prieš miegą žiūrite į tokį laikrodį, smegenys pasąmonėje pradeda panikuoti suprasdami, kad miegoti liko visai nedaug laiko. O tokia būsena tikrai nepadeda geram miegui.

#3 paslaptis: Nakties oras

Gaiva ir vėsa yra gilaus ir sveiko miego pagalbininkės. Pirmiausia, tvankioje aplinkoje garantuoti košmarai ir nerimas. Antra, lengva vėsa pagreitina greito miego fazės atėjimą ir prisodrina odą deguonies, taip padarydama ją šviežią ir patemptą ryte.

Bet nepersistenkite vėdindami kambarius prieš miegą. Negalima leisti sau sušalti. Norėdamas vėl sušilti organizmas turės išeikvoti daug energijos.

#4 paslaptis: Patogiai įsitaisyti lovoje

Patogi padėtis lovoje susijusi su miego poza, patalyne ir su čiužiniu. Lovos paviršius turi būti lygus. Jei miegate ant išskleidžiamos sofos, įsigykite nestorą čiužinuką, kad lovos nelygumai jūsų netrikdytų. Pataisykite paklodę prieš kiekvieną naktį. Nes kiekviename iš mūsų gyvena “princesė ant žirnio“, todėl paklodės nelygumai padarys savo darbą, sukurdami diskomfortą.

Kalbant apie pačią patogiausią miego pozą, dauguma apklaustųjų teigia, kad geriausiai žmogus išsimiega gulėdamas embriono poza. Beje, moterims rekomenduojama miegoti ant pilvo arba ant nugaros, nes taip miego metu pilviniai raumenys atsipalaiduoja. O miegant ant šono traukos jėga gali padėti atsirasti nepageidaujamam pilvukui.

Tad dabar, kai jau žinote, kaip gerai išsimiegoti ir tuo pačiu turėti jėgų ir sveikatos, jūsų rankose raktai į pilnavertį ir dinamišką gyvenimą. Būtinai jais pasinaudokite!