Ką atrasti ir išbandyti kelionių metu?

Apie arbatą

Arbatą kiekvienas geriame kasdien. Vienas išgeria daugiau, kitas – mažiau, vienas labiau mėgsta juodąją, kitas – žaliąją arbatą, vieniems labiau patinka biri arbata, kitiems – pakeliuose. Ką dar žinome apie mūsų kasdienį gėrimą?

Arbatos gimtine laikoma Kinija, o arbatos istorija prasidėjo prieš penkis tūkstančius metų. Tiesa, anksčiau arbata buvo vartojama kaip gydymo priemonė. Ir tik ketvirtojo mūsų eros amžiaus pradžioje arbata pradėta vartoti kasdien.

Tačiau gilias ir vis dar egzistuojančias arbatos gėrimo tradicijas turi Japonija. Arbatos gėrimo ceremonija – viena iš svarbiausių Japonijos kultūros ypatybių. Todėl vien žodžiais nupasakoti neįmanoma, būtina pabuvoti ir pačiam išbandyti šią subtilią japonų tradiciją. Juk neveltui ir pas mus populiarėja arbatos gėrimo ceremonijos, rengiami arbatos gėrimos vakarai. Ši pramoga siūloma įvairių švenčių metu.

arbata japonijoje

Europos šalių sostinės

Tikram keliautojui rekomenduojama išsikelti sau tokį tikslą – aplankyti visas Europos šalių sostines. Neabejoju, kad didžiųjų šalių sostinėse net ir nedaug keliaujantys jau yra buvę. Bet vertėtų apsilankyti ir mažesnėse šalyse.

Pavyzdžiui, kodėl gi neaplankius vienos iš mažiausių Europos valstybių Liuksemburgo sostinės tuo pačiu pavadinimu? Liuksemburgas yra viena turtingiausių šalių, priklausančių Europos sąjungai. Šalies sostinė pasižymi rūpestinga priežiūra, nuolat palaikoma švara, išsaugota ir puoselėjama gamta. Geriausia Liuksemburgą apžiūrėti apeinant jį pėsčiomis, nes tai išties nedidelis miestas.

Venecija laikoma vienu iš romantiškiausių miestų pasaulyje. Tikriausiai dėl daugybės kanalų, kuriais nuolat plaukioja siauros gondolos, dėl nedidelių romantiškų tiltelių verta bent kartą pabuvoti šiame mieste. Tai Italijos Veneto regiono sostinė.

Danija žymi savo Kopenhaga, kuri yra labai mėgiama lietuvių.

Skirtingos kelionių transporto rūšys

O kaip tau tokia avantiūra – kokią nors pasirinktą šalį apkeliauti kuria nors viena visuomeninio transporto rūšimi? Taip geriausiai susidaro toks šalies vaizdas, kokį jį kasdien mato dauguma vietinių gyventojų – per autobuso, traukinio ar kelto langą.

Daugumai tikrai žinoma, kad Indiją geriausiai pažinsi, jei po šalį keliausi traukiniais. Ši viešojo transporto sistemos rūšis geriausiai išvystyta Indijoje.

Kalbant apie Rodo salą, geriausia po salą keliauti autobusais. Įvairiomis kryptimis autobusai važiuoja pakankamai dažnai nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro. Automobilių nuomos sistema taip pat gerai išvystyta Rodo saloje. Išsinuomojęs automobilį galėsi važinėti po salą savo pasirinktais maršrutais. Žinoma, pirmiausia rekomenduojama išbandyti turizmo centrų siūlomus maršrutus.

Dar viena didelio ploto šalis, kurią apvažiuoti užtrunkama tikrai ilgai, yra Rusija. Tam, kad geriau atsiskleistų šios šalies skirtingų regionų gyventojų gyvenimo sąlygos, spalvinga gamta, geriausia Rusiją apvažiuoti automobiliu arba traukiniu. Didžiulis šalies plotas ir geografinė padėtis tiesiog ragina apvažiuoti visą šalį – iš rytų į vakarus ir iš šiaurės į pietus.

Klasikinės muzikos koncertas Vienoje

Austrijos sostinė Viena nuo seno garsėja visame pasaulyje žymiais klasikinės muzikos kompozitoriais kaip Mocartas, Bethovenas, Štrausas. Kiekvienam, turinčiam muzikinį išsilavinimą ar ne, tikrai žinomos šios garsios pavardės. O galbūt išgirdus vieną iš šių pavardžių, mintyse ima skambėti šių kompozitorių sukurtų kūrinių melodijos.

Net ir nelabai mėgstant klasikinės muzikos, rekomenduotina apsilankyti kokiame nors Vienos klasikinės muzikos koncerte. Koncertų salių, teatrų architektūrinis didingumas bei muzika žavi kiekvieną, apsilankiusį Vienoje.

Klasikine muzika vienoje

Senovės civilizacijos

Pavyzdžiui, Maču Pikču. Tikrai daugeliui žinomas pavadinimas. Tai Peru Andų kalnuose esantis taip vadinamas prarastasis inkų civilizacijos miestas. Išties mistiškai atrodo skrupulingai tvarkingai išsidėstęs miestas kalnuose. Mieste atrasta daug įvairių statinių reikalingų žmonių gyvenimui.

Neįtikėtina, kad visi akmenys, kurie buvo panaudoti šio miesto statiniams buvo skrupulingai iškalti ir sudėlioti be jokios rišamosios medžiagos, pavyzdžiui, kažko panašaus į cementą. Maču Pikču miestas yra seismiškai aktyvioje zonoje, t.y. ten dažnai pasitaikydavo ir dabar pasitaiko žemės drebėjimų. Todėl dėl specialaus akmenų išdėstymo pastatų sienose prasidėjus drebėjimui, akmenys pradeda judėti, o virpesiams nurimus, grįžta į savo vietas. Dėl to dauguma miesto pastatų yra išlikę iki šiol.

Geriausiai miestas pažįstamas kopiant į jį pėsčiomis. Siauru keliuku lipant aukštyn užtrunkama apie dvi valandas. Tačiau matomi vaizdai tikrai atperka fizines pastangas. Ar gi nenorėtum pamatyti šio įstabaus „Prarastojo miesto“?

Druskos lyguma

Dar vienu gamtos stebuklu galėtų būtų pavadinta Ujūnio (Salar de Uyuni) druskos lyguma. Ji yra Bolivijoje ir jos plotas siekia beveik vienuolika kvadratinių kilometrų. Prieš daug metų šios lygumos vietoje tyvuliavo ežeras, kuriam išsausėjus, susiformavo du mažesni ežerai ir dvi druskų lygumos.

Maždaug apie dvidešimt penkis tūkstančius tonų druskos kasmet iškasama iš Ujūnio lygumos. Šioje lygumoje yra pastatytas netgi druskos viešbutis, o viduryje lygumos yra kaktusais apaugusi sala. Ši lyguma iš tikrųjų tebėra vandens telkinys, nes maždaug po dviejų metrų storio druskų sluoksniu telkšo vanduo.

Na ir nuostabus gamtos stebuklas – nei sausuma, nei ežeras. Tad puikiai tinka svarbių keliautojo lankytinų vietų sąrašui papildyti.

 „Pasaulio stogas“ – Tibetas

Tibetas kaip autonominis rajonas priklauso Kinijai. Šis regionas tarsi atskira kultūrinė civilizacija, įsikūrusi kalnuotose vietovėse su sava istorija, budistiniu tikėjimu, Tibeto medicina, tapyba ir kitais išskirtiniais bruožais.

Nors tibetiečiai turi savas tradicijas, įsileidžia ir kitataučius bei darniai priima jų kultūrinius skirtumus. Žmonėms, ieškantiems gyvenimo esmės ar norintiems pakeisti savo gyvenimą, rekomenduotina apsilankyti Tibete. Net ir nenorėdamas nieko savo gyvenime keisti, po kelionės į Tibetą dažnas grįžta kardinaliai pasikeitęs, pailsėjęs dvasiškai ir pasiryžęs keisti savo gyvenimą čia ir dabar.

Kuo gi tas kraštas toks ypatingas, kuo taip traukia ir vilioja? Sužinoti gali tik apsilankęs Tibete.

Joga ir meditacija

Lietuvoje atsiranda vis daugiau jogos mokytojų ir mokyklų, skatinama imtis meditacijos. Tačiau tikrosios jogos ir meditacijos galima išmokti tik iš rytų išminčių.

Joga nėra tik sportas, tai fizinius ir mentalinius pratimus apimantis indų filosofijos mokymas. Jogos istorija skaičiuojama jau penkis tūkstančius metų. Per tokį ilgą laikotarpį susiformavo tikros, gilios ir išgrynintos tradicijos.

Yra keletas jogos rūšių, kurių kiekviena siekia vis kito tikslo. Meditacija neatsiejama nuo jogos asanų (fizinių pratimų). Tai minčių susitelkimas, neigiamų minčių išsklaidymas ir proto nuraminimas. Atliekant jogos asanas labai svarbus tinkamas kvėpavimas. Pavyzdžiui, darant dalį pratimo įkvepiama, kitą dalį – iškvepiama, o baigus pratimą būtina relaksacija.

Šiandien, kai visi visur skubame, vėluojame, turime begales darbų, toks sustojimas, proto rimtis ir minčių susitelkimas tiesiog tikras išsivadavimas iš kasdienės rutinos.

Joga ir meditacija

Pomidorų mūšis – Tomatina

Oho, ko tik įdomaus nevyksta pasaulyje! Viename Ispanijos miestelyje, netoli Valensijos kasmet vasaros pabaigoje organizuojamas garsusis pomidorų mūšis, vadinamas Tomatina. Kasmetiniame festivalyje skamba smagi muzika, organizuojami šokių vakarėliai, mugės, džiugina fejerverkų šou. O visus šiuos renginius vainikuoja įspūdingas pomidorų mūšis.

Daugelį turistų traukia būtent ši pramoga, suteikianti galimybę nemokamai pasimėtyti prinokusiais pomidorais. Tas mėtymasis trunka maždaug valandą, kai visi norintieji čiumpa pomidorus ir mėto vieni į kitus. Šiam reiškiniui kasmet paruošiama daugiau nei tūkstantis tonų pomidorų. Nuo tokio kiekio Bunjolio miestelis „pakeičia“ spalvą ir tampa beveik raudonas.

Ir iš kur gimsta tokios tradicijos ir keistenybės? Bet tos keistenybės masina daugybę žmonių, kurie nuolat atvyksta į Tomatina. Tad kuprinę ant pečių ir pirmyn!

Patarimai, kaip sveikai maitintis kelionės metu

Kelionės metu sveikai maitintis kartais atrodo tiesiog neįmanoma. Kelionių agentūra „Kelionių panorama“ sudarė keletą mitybos patarimų keliaujant lėktuvu, automobiliu, ir jau esant kelionės tikslo vietoje. Vadovaujantis šiais paprastais patarimais ir pasiruošiant iš anksto, galite kuo lengviausiai mėgautis sveiko maisto pasirinkimu netgi pačios egzotiškiausios kelionės metu.

Maistas keliaujant

Pripildykite savo lagaminą

Paskutinis dalykas, kurį norėtumėte daryti vos atvykus į kelionės tikslo vietą – sveikų užkandžių pirkimas. Vietoj to, pasiruoškite nedidelių užkandžių maišelių, kuriuos lengvai galėtumėte įsimesti į savo paplūdimio krepšį. Laikykite visus maišelius kartu viename dideliame plastikiniame saugojimo krepšyje.

Keletas neblogų užkandžių pasirinkimų būtų džiovintų vaisių ir riešutų mišiniai, atskiri riešutų sviesto pakeliai, džiovinti lapinio kopūsto traškučiai, džiovintos kokoso riekelės, ir Jūsų mėgstama džiovinta mėsa.

Kai renkatės džiovintą mėsą, įsitikinkite, kad pasirinkote tą, kurioje nėra pridėta konservantų. Būkite išradingi, kad neatsibostų tas pats skonis, ir nereikėtų visą laiką skanauti džiovintos lašišos, vietoj jautienos, ir pan. Netgi skardinė sardinių, lašišos ar tuno gali tapti greitu sveiku maisto pasirinkimu, esant alkio „bėdoje“.

Kelionės lėktuvu metu

Būkite tikras, kad valgote sveiką, proteinų turintį maistą prieš pat savo skrydį. Taip galėsite atsisakyti pagundai suvalgyti greito maisto oro uoste, arba pasiimkite šiek tiek užkandžių su savimi į lėktuvą. Nedideli šaldomieji pakeliai yra puikus būdas išlaikyti šaltą maistą kelioms valandoms ir dažniausiai leidžiami įsinešti pro oro uosto apsaugą.

Paieškokite nedidelių maišelių maistui, kad neužimtų daug vietos lagamine. Kelionės metu rinkitės maistingą maistą, tokiu būdu Jums nereikės daug valgyti, kad pilnai užpildytumėte skrandį.

Daržovių lazdelės, sūrio kubeliai, avokado griežinėliai, šviežio kokoso griežinėliai ir kietai virtas kiaušinis yra lengvai valgomi be specialių įrankių. Lengviausiais pasirinkimas yra obuoliai ir bananai, tad lengvai galite pasigaminti puikų ir skanų užkandį iš šių vaisių ir riešutų sviesto.

Kelionės automobiliu

Įsigykite nedidelį šaltkrepšį, pripildykite jį įvairiais šviežiais vaisiais, daržovių lazdelėmis, kietai virtais kiaušiniais, vištienos ir avokado salotomis ir sumuštiniais.

Kai darote sumuštinius, rinkitės daigintą ar pilno grūdo duoną, arba susukite viską į salotos lapą bei patiekite be duonos. Ieškokite delikatesinės mėsos, kuri būtų be nitratų ir konservantų, pridėkite šiek tiek salotų lapų ir griežinėlį avokado, kaip sveikesnių riebalų pakaitalas vietoj majonezo.

Būkite tikras, kad visus pagardus (marinuotus agurkėlius, garstyčias, pomidorus, ir pan.) dėjote tarp baltymų turinčių griežinėlių, taip duona, ar salotos lapas, neįmirks ir neištiš.

Namuose daryti avižiniai sausainiai ar javainių juostelės, pagaminti su šiek tiek medaus ir džiovintais vaisiais bei riešutais, bus puikūs sveiki užkandžiai vaikams kelionės metu.

Jeigu pilant degalus užsimanėte ką nors nusipirkti, rinkitės daug baltymų turintį maistą, kaip saulėgrąžų sėklos, riešutai, vaisiai, riešutų juostelės, ar bananai.

Maistas restorana

Restorane

Žinoma, kad norėsite pasilepinti kelionės metu, tačiau mėgavimasis kiekvienu maistu gali pasunkinti grįžimą į įprastą sveiką rutiną. Restorano maistu galite papiktnaudžiauti vieną kartą per dieną, ar kas antra diena. Ir nesusigundykite nemokamai siūlomu duonos krepšeliu, kad neužpildytumėte vietos su tuščiomis kalorijomis prieš pagrindinį valgymą.

Rinkitės ant grotelių keptą, troškintą garuose, keptą ar virtą maistą, kad gautumėte reikiamai baltymų. Paprašykite šviežių arba garuose troškintų daržovių, o ne aliejuje keptų. Užsisakykite salotų su alyvuogių aliejumi ir šviežiomis citrinų sultimis.

Viešbutyje

Viešbučio maistas dažnai siūlo daug cukraus ir angliavandenių turintį maistą, tokį, kaip blyneliai ir apdoroti sausi pusryčiai. Rinkitės daug baltymų turinčius kiaušinius ir pridėkite daržovių prie savo omleto.

Ieškokite viešbučio su nedideliu šaldytuvėliu kambaryje, arba paprašykite, kad mini baras būtų ištuštintas iki Jums atvykstant, tad jį galėsite naudoti, kol būsite apsistoję. Pripildykite jį su greičiau gendančiais maisto produktais, tokiais, kaip šviežios daržovių lazdelės, uogos, organiškas jogurtas, kefyras, ir sūris.

Pasidarykite savo pačių avižinių dribsnių sausų pusryčių į plastikinį maišelį. Pridėkite avižinių dribsnių, kokoso drožlių, džiovintų vyšnių, migdolų lakštelių, ir kitų mėgstamų džiovintų vaisių ar riešutų. Tuomet tereiks tik užpilti šį mišinį vandeniu arba kokoso pienu iš vakaro, palaikyti per naktį šaldytuve, o ryte turėsite nuostabius sveikus pusryčius.

Rūpintis savimi turite ne tik namuose, bet ir per keliones. Kad išvengtumėte negalavimų kelionės metu, sveikai maitinkitės, stenkitės tinkamai pailsėti, bei nepamirškite keleto sveiko maitinimosi patarimų. Taip galėsite mėgautis savo atostogomis be jokių nenumatytų problemų.